ON ÜÇÜNCÜ YARPUZ

* Yarpuz Edebiyat Dergisi

*

Bir sanatçı hangi sanat anlayışını benimserse benimsesin çevresinde, ülkesinde, dünyada olup bitenlere kayıtsız kalamaz. Çünkü sanatçıyı besleyen insanın acısıdır. İnsanın mutsuzluğu sanatçıyı huzursuz eder. O, tüm insanların esenlik içinde, kardeşçe yaşamasından yanadır.

Sanatçı hakikatin peşindedir, sanatının kapsamına tüm insanlığı alır. Gördüğü doğruyu, iyi ve güzeli tüm insanlara ulaştırmak ister. Çiçek-böcek şiirleri yazıyor, bütün öykülerinde kendi içsel buhranını anlatıyor gibi görünen tüm sanatçılarda da bu toplumsal duyarlılık vardır. Topluma en uzak gibi görünen öz şiir anlayışındaki şairler için de topluma karşı ciddi bir duyarlılık söz konusudur.

Yarpuz Edebiyat Dergisi’nin ikinci dönem ilk sayısındaki heyecanımız, hevesimiz kursağımızda kaldı. Bu sayıya, “sanatçı duruşu ve zihniyeti” üzerine bir takdimle başlayacaktık. Ne var ki iki bin yirmi yılı – maalesef – pek de iyi gelmedi ülkemiz için. Çığ düşmesi, uçak kazası, Elazığ-Malatya depremi ve İdilb’den gelen onlarca şehit haberleriyle ülkemiz acı yumağına dönüştü. İnsanın yaşamdan beklentileri ile yüzleştiği hayatın gerçekleri onda hayal kırıklıklarına dönüşüyor. İşte, bir sanatçı bütün bu olanlara duyarsız kalamaz, kalmamalı. Bu nedenle takdim yazımızı değiştirmek zorunda kaldık.

Bizler ülkemizde her zaman kültürün, sanatın, edebiyatın, bilimin konuşulmasını istiyoruz. Ağlayan ana, bağrı yanık baba olmasın. Çocuklar hep gülsün, yetim kalmasın. Yaşlıların yeri huzurevleri olmasın. İnsanların mutluluğu yüzlerinden okunsun.

*   *   *

Modernleşen toplumumuzla unutulmaya yüz tutmuş değerlerimizin anlatıldığı iki öykü var bu sayımızda: Meral Toksoy’un yazdığı Hayırsız Evlat ile Haşim Kalender’in gerçek bir yaşam öyküsünden hareketle kaleme aldığı Büyük Hoca.

Gülçin Yağmur Akbulut, Elazığ-Malatya depremindeki duyumlarını günlük biçemiyle öyküleştirmiş.

Mehmet Mortaş’ın denemesi baharı kucaklıyor.

Ayşenur Akın’ın Protagonist Yalnızlık adlı denemesi Nurallah Ataç’ın denemelerine göz kırpıyor.

Ali Kemal Mutlu, Türklük macerasını ölümsüzleştirmiş. 

*   *   *

Kapakta, günümüze göre egzotik olarak değerlendirilebilecek bu fotoğraf, Yasin Mortaş’ın objektifinden: Yedi Uyurlar’la müsemma Eshab-ı Kehf Çeşmeleri.

*   *   *

Yeni sayılara, umutla …

                                                                                                                        

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir